Tips για να Διατηρήσεις τη Πρακτική σου στο Σπίτι5 min read

Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι σχολές γιόγκα μειώνουν τα μαθήματα τους ή κλείνουν για να κάνουν και αυτοί τις διακοπές τους. Τι γίνεται όμως με την πρακτική σου;

Είναι ωφέλιμο να αφήσεις το σώμα σου να ξεκουραστεί λίγο αλλά είναι και μία πολύ καλή ευκαιρία να εδραιώσεις μία προσωπική πρακτική στο σπίτι. Τα πρώτα χρόνια που κάνεις γιόγκα έχεις συνήθως την αίσθηση ότι έχεις απόλυτη ανάγκη το δάσκαλο και είναι σωστό, η πρακτική στο σπίτι όμως έχει άλλα οφέλη και είναι καλό να γίνεται. Σχεδόν από την αρχή ωθώ τους μαθητές μου να μπουν σε αυτή τη διαδικασία κάνοντας κάτι λίγο, έστω 5 λεπτά από αυτά που έχουν μάθει για παράδειγμα τους χαιρετισμούς στον ήλιο οι οποίοι είναι μία πρακτική από μόνοι τους.

Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη γιόγκα γνωρίζουν πως το πιο δύσκολο πράγμα είναι να βάλεις το στρωματάκι σου στο έδαφος. Να πάρεις την απόφαση να ξεκινήσεις. Αν όμως το κάνεις τελικά το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει, σωματικά και ψυχολογικά.

Παρακάτω σου δίνω μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις:

 

1) Δημιούργησε τον ιερό σου χώρο.

Πρώτα από όλα πρέπει να αποφασίσεις που θα κάνεις πρακτική, διάλεξε το σημείο και διακόσμησε το! Ο χώρος πρέπει να σε εμπνέει και να σε προσκαλεί, γι αυτό αφιέρωσε χρόνο σε λεπτομέρειες που θα ομορφύνουν το περιβάλλον σου. Εμένα για παράδειγμα μου αρέσει πάρα πολύ να έχω λουλούδια. Αποφάσισε ποια θα είναι η θέση για το στρωματάκι και τι θα κοιτάς, μπορείς να βάλεις έναν αρωματιστή ή ένα stick, ή να επιλέξεις την μουσική που θέλεις να ακούσεις ή να βάλεις κάποιο κάδρο που σου αρέσει ή ακόμα και κάποιο δώρο από ένα φίλο που σε αγαπά και έχει όλη τη θετική του ενέργεια. Αν χρησιμοποιείς props τοποθέτησε τα κοντά σου για να μην τα ψάχνεις την ώρα της πρακτικής. Φρόντισε να κρατάς το σημείο καθαρό και τακτοποιημένο.Είναι ο ιερός χώρος που θα φιλοξενεί την πρακτική σου, το καθημερινό ραντεβού με τον εαυτό σου. Φρόντισε το όπως του αξίζει!

 

2) Βάλε την πρακτική στο πρόγραμμα

Αποφάσισε ποια ώρα της ημέρας θα κάνεις πρακτική, όπως όταν πηγαίνεις στη σχολή σου και γνωρίζεις ότι την συγκεκριμένη ώρα έχεις μάθημα. Αν δεν δεσμευτείς σε ένα πρόγραμμα το πιο πιθανόν είναι να το αφήνεις συνέχεια για αργότερα. Βρες μία ώρα που σε βολεύει και που να αρέσει στο σώμα σου, μην βασανίζεσαι για παράδειγμα με πολύ πρωινές πρακτικές αν γνωρίζεις ότι δεν σου ταιριάζουν. Είναι τέλειο να μπορείς να επιλέξεις εσύ την καλύτερη ώρα για εσένα!

 

3) Επέλεξε την πρακτική σου.

Αν κάνεις ashtanga τα πράγματα είναι πιο εύκολα γιατί έχεις ένα μπούσουλα καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες σειρές, αν όμως όχι θα πρέπει να ορίσεις κάποια πρακτική, κάποιες άσανα που θα κάνεις  με μία προκαθορισμένη σειρά. Οι χαιρετισμοί στον ήλιο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσεις και στη συνέχεια κάποιες άσανα που σου αρέσουν και κάποιες που δεν σου αρέσουν. Όσο η πρακτική σου στο σπίτι προχωράει τόσο και αυτή η λίστα θα διαμορφώνεται μέσα από τη ροή, γιατί το σώμα σου γνωρίζει περισσότερα από όσα νομίζεις. Φυσικά μπορείς να συμβουλευτείς και το δάσκαλο σου, να σε βοηθήσει να επιλέξεις τι είναι κατάλληλο για να ξεκινήσεις!

 

4) Ώρα για πρακτική

Αυτό είναι το πιο δύσκολο σημείο για τους περισσότερους. Είναι όλα τα παραπάνω έτοιμα, εσύ όμως είσαι; Σκέψεις όπως σε λίγο, έχω χρόνο, μου έτυχε μία δουλειά ή είμαι κουρασμένος σήμερα είναι αυτές με τις οποίες πρέπει να δουλέψεις. Τις αντιμετωπίζουμε όλοι πρέπει να σου πω… Μην σαμποτάρεις τον εαυτό σου! Βάλε το στρωματάκι σου στο έδαφος και πες θα πάρω έστω μία αναπνοή, δεν θα είναι μόνο μία να είσαι σίγουρος! Με το που πατήσεις πάνω στο ματ και αρχίσεις να αναπνέεις συνειδητά σιγά σιγά το σώμα σου θα αρχίσει να ρέει στην πρακτική και το μυαλό σου θα ακολουθήσει, απλά βάλε το ματ στο έδαφος!!!!

 

5) Εκπτώσεις τέλος

Αυτή είναι μία κατάσταση που έχει πολύ πλάκα αν την παρατηρήσεις. Με όσους φίλους ή μαθητές και να το έχω συζητήσει μου λένε τα ίδια πράγματα. Ξεκινάς την πρακτική και σκέφτεσαι “θα κάνω μόνο τους χαιρετισμούς”, τελειώνουν και σκέφτεσαι “εντάξει λίγο ακόμα ή μάλλον θα κάνω άλλη μία στάση και θα σταματήσω ή μάλλον όχι θα συνεχίσω” και αυτός ο διάλογος, μπορεί να συνεχιστεί σε όλη τη διάρκεια της πρακτικής σου… και η αληθινή γιόγκα τώρα ξεκινά! Παρατήρησε το και αντιμετώπισε το! Συνειδητοποίησε τα μοτίβα των σκέψεων που παίζουν επαναλαμβανόμενα στο μυαλό σου και παρατήρησε τα σαν να είσαι κάποιος άλλος, ένα τρίτο πρόσωπο. Κάνε όση από την πρακτική σου μπορείς την συγκεκριμένη ημέρα αλλά σταμάτα το παζάρι. Μπορείς!

 

6) Μοιράσου το με ένα φίλο.

Ενθάρρυνε ένα φίλο σου να κάνει και αυτός το ίδιο. Έτσι και θα ωθήσεις έναν άλλον άνθρωπο να κάνει κάτι καλό για τον εαυτό του και εσύ θα έχεις παρέα. Μπορείτε να μοιράζεστε τις καθημερινές σας εμπειρίες, να ανταλλάζεται απορίες και να εμψυχώνεται ο ένας τον άλλον. Το μοίρασμα είναι πάντα όμορφο!

Η πρακτική στο σπίτι είναι ένα τρομερό εργαλείο, είναι πάντα εκεί για εσένα, και είναι ένας τεράστιος καθρέφτης σου. Εκεί που δεν υπάρχει κανένας άλλος να σε σπρώξει, να σε καλοπιάσει, να σε πιέσει…Εκεί που είσαι παρέα μόνο με τη δική σου ενέργεια, εκεί αρχίζεις πραγματικά να ακούς και να αισθάνεσαι.. Η γιόγκα είναι σαν να μαθαίνεις μία ξένη γλώσσα και φυσικά χρειάζεσαι κάποιον να σε διδάξει, να σε καθοδηγήσει, αλλά πρέπει να μάθεις να μιλάς μόνος σου, μόνο εσύ μπορείς να σε ακούσεις πραγματικά. Καλές πρακτικές!

 

Namaste

Μαριάννα Θυμιάκη

 

Αφήστε μια απάντηση