Ahimsa: Ζώντας «Χωρίς Βία» του Κωνσταντίνου Χαραντινιώτη5 min read

Η φιλοσοφία της γιόγκα είναι αρχαία και ταυτόχρονα διαχρονική.  Γι’ αυτό τον λόγο την σήμερον ημέρα, είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία που έχει στην διάθεσή του ο σύγχρονος άνθρωπος, που αναζητά την ισορροπία και μία καλύτερη καθημερινότητα που του επιτρέπει να εξελίσσεται.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να εστιάσουμε στην έννοια της ahimsa, που σημαίνει “μη – βία” και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας, αν την μεταφέρουμε μέσα από την πρακτική της yoga, στον τρόπο με τον οποίο ενεργούμε και αντιλαμβανόμαστε την ζωή μας και τον κόσμο γύρω μας.

 

Πώς η μη – βία θα βελτιώσει την ζωή σου

Μία από τις θεμελιώδεις αρχές της φιλοσοφίας της yoga είναι ότι ο καθένας από εμάς χρειάζεται να αναλάβει την ευθύνη του εαυτού του και των πράξεών του.

H ahimsa, ως ιδέα και πρακτική, είναι το μέσο που θα σε οδηγήσει στην αυτοβελτίωση.

Προσωπικά μου αρέσει να αντιλαμβάνομαι και να εφαρμόζω την ahimsa πηγαίνοντας ένα βήμα πριν. Θεωρώ πως προκειμένου να μην φτάσουμε μέχρι την βία και για να ζήσουμε χωρίς αυτήν, χρειάζεται να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό τα πάντα γύρω μας.

Αντιστοίχως, σε οποιαδήποτε ενέργεια απουσιάζει ο σεβασμός ή η ευγένεια, δημιουργείται το εύφορο έδαφος για να καλλιεργηθεί το τοξικό περιβάλλον της βίας.

Ζώντας όμως στους γρήγορους, σύγχρονους ρυθμούς, δεν είναι αυτονόητο ότι πάντα αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες που έχουν οι πράξεις και τα λόγια μας. Μπορεί ακόμα, να μην έχουμε επίγνωση για την βία που υφίσταται ο ίδιος μας ο εαυτός. Γι΄αυτό, το πρώτο βήμα ώστε να φερθούμε με καλοσύνη αλλά και να την εισπράξουμε, είναι να γίνουμε πιο ενσυνείδητοι μέσα στην καθημερινότητά μας,

Καλλιεργώντας την παρατηρητικότητα και την επίγνωση μας προς την παραπάνω κατεύθυνση, το κέρδος είναι διπλό. Μαθαίνουμε πώς να λειτουργούμε με σεβασμό προς τους άλλους και ταυτόχρονα, πώς να εντοπίζουμε την απουσία σεβασμού απέναντί μας, είτε αυτή προέρχεται από εμάς τους ίδιους, είτε από εξωτερικούς παράγοντες.

Βιώνοντας την καθημερινότητα μέσα από το πρίσμα του σεβασμού και ενδεχομένως της μη βίας, καταφέρνουμε να βλέπουμε, να αναδεικνύουμε και να έλκουμε την θετική πλευρά των πραγμάτων, ενώ παράλληλα μαθαίνουμε να εκτιμάμε όλα όσα μας οφελούν ουσιαστικά.

Γι’αυτό, αν η ahimsa γίνει μια αξία που αποφασίσουμε να ενσωματώσουμε στην ζωή μας, μας βοηθά να δημιουργήσουμε ένα ισορροπημένο περιβάλλον χωρίς τοξικότητα. Ένα τέτοιο περιβάλλον μας επιτρέπει να εξελιχθούμε ως άνθρωποι.

 

Τι σημαίνει μη – βία…

… απέναντι στους άλλους

Σε κάθε σχέση και συναναστροφή με τους άλλους, είναι σημαντικό να αντιλαμβάνεσαι πότε οι πράξεις και τα λόγια σου ξεπερνούν τα όρια. Μήπως ενεργείς με τρόπο που μπορεί να προσβάλει τα συναισθήματα τους; Γίνε ένας ενσυνείδητος ακροατής και συνομιλητής. Λειτούργησε χωρίς εγωισμό, με αγνές προθέσεις. Η σχέση σεβασμού που χτίζεις είναι αμφίδρομη, άρα αυτομάτως έχεις βελτιώσει την ζωή σου.

 

… απέναντι στο περιβάλλον

Χρησιμοποίησε ότι σε εξυπηρετεί χωρίς να κάνεις κατάχρηση και χωρίς να το καταστρέφεις. Απόβαλε την απληστία και υιοθέτησε μία ευγενική συμπεριφορά απέναντι στον πλανήτη και σε ότι είναι μέρος του. Χρησιμοποίησε μόνο όσα χρειάζεσαι και στην ποσότητα που τα χρειάζεσαι. Αναγνώρισε την σοφία και την αξία που έχουν όλα τα πράγματα, μικρά και μεγάλα.

 

… απέναντι στο σώμα σου

Κάνε ενσυνείδητη διατροφή. Γυμνάσου και άκου το σώμα σου. Απόβαλε τις βλαβερές συνήθειες και αντιμετώπισε με σεβασμό την οργανισμό σου για να έχεις καλή υγεία. Ακόμα και κατά την διάρκεια της πρακτικής στη yoga μην υπερβάλλεις και σεβάσου τα όρια και τις δυνατότητές σου. Υιοθέτησε πρακτικές αυτοφροντίδας και μεταχειρίσου το σώμα σου ως κάτι το ιερό.

 

… απέναντι στον Εαυτό σου

Αυτός ίσως να είναι ο δυσκολότερος τρόπος να ασκήσεις την μη – βία. Θέλει αρκετή δουλειά και υπομονή. Μόλις όμως το καταφέρεις, έχεις σίγουρα αλλάξει την ζωή σου προς το καλύτερο.

Εκπαίδευσε τον νου σου να αποβάλει τις σκέψεις που σου λένε ότι είσαι ανεπαρκής και μη άξιος. Διώξε το σύνδρομο της ενοχής και αγάπησε αυτό που είσαι. Σεβάσου τα συναισθηματικά σου όρια.

Πρέπει πρώτα εσύ ο ίδιος να μην είσαι βίαιος απέναντι στον εαυτό σου και έτσι θα προσελκύσεις γύρω σου τους ανθρώπους, που θα σου συμπεριφερθούν με τον σεβασμό που αξίζεις.

 

Θέλω να σας αφήσω με την έμπνευση ότι όλοι μπορούμε να πάμε ένα βήμα πίσω και να προλάβουμε τις ενέργειες που θα βλάψουν, αν συμπεριφερθούμε με σεβασμό και καλοσύνη σε όλους και όλα γύρω μας.

Αλλάζοντας τον εαυτό σου μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο γύρω σου.

Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης

 

Διαβάστε Περισσότερα για τον Κωνσταντίνο Χαραντινιώτη:

Ο Κωνσταντίνος είναι Holistic Wellness Coach, Δάσκαλος Γιόγκα και Διαλογισμού. Γνωστός για το ευφυή, χαρούμενο και γεμάτο πάθος στυλ διδασκαλίας του, έχει ήδη καθοδηγήσει χιλιάδες ανθρώπων να περιηγηθούν αριστοτεχνικά σε όλες τις πτυχές της καθημερινής τους ζωής.

Συνδυάζοντας τη φιλοσοφία της γιόγκα και της Ayurveda με τη δυτική ψυχολογία, η ολιστική προσέγγιση του Κωνσταντίνου στοχεύει σε όλες τις πτυχές της ζωής: Παντρεύει τη σύγχρονη επιστήμη με τη διαχρονική σοφία με ένα τρόπο μοναδικό, καθοδηγώντας τους πελάτες του ούτως ώστε να διερευνήσουν τις βαθύτερες πτυχές του εσωτερικού εαυτού τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ζήσουν με απόλυτη συνειδητότητα και σε βαθιά ευθυγράμμιση με τις προσωπικές τους αξίες.

Σκοπός των συνεδριών Holistic Wellness coaching που προσφέρει ο Κωνσταντίνος είναι η καλλιέργεια μίας ισορροπημένης ζωής, όπου το άτομο έχει τη δύναμη να πετύχει τους στόχους του μέσα από μια βαθιά εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στο νου και το σώμα.

Προσφέρει επίσης ειδικά προγράμματα Achievement Coaching, Business Training και σεμινάρια NLP, Επικοινωνιακής Δεξιότητας κι Επίτευξης Στόχων σε επιχειρήσεις και οργανισμούς.

Ζει στην Αθήνα και είναι διευθυντής σπουδών του Bhavana Yoga Center. Είναι ενεργό μέλος μιας παγκόσμιας κοινότητας, ένας δάσκαλος που διαρκώς ταξιδεύει, διοργανώνει σεμινάρια, workshops και μοναδικά retreats, όλα βασισμένα σε μία ολιστική προσέγγιση με σκοπό την ευζωία και την ευημερία.

 

Αφήστε μια απάντηση