Γιατί Πρέπει να Αρχίσεις Γιόγκα Αμέσως! – Γράφει η Μαρία Χρυσοχεράκη3 min read

Με ρωτούν συχνά γιατί κάνω γιόγκα, γιατί οι άλλοι άνθρωποι πρέπει να κάνουν, και τι μπορεί να κάνει για αυτούς. Ξεκίνησα να κάνω πρακτική στην γιόγκα γιατί μου φάνηκε δύσκολη. Στην συνέχεια συνειδητοποίησα ότι όχι μόνο με προκαλούσε με έναν τρόπο που δεν περίμενα, αλλά επίσης με βοηθούσε με παλιούς τραυματισμούς από το αθλητικό μου παρελθόν.

Αυτός είναι ο λόγος που εγώ κάνω γιόγκα. Τώρα γιατί άλλοι άνθρωποι πρέπει να κάνουν, και τι μπορεί να κάνει για αυτούς; Η γιόγκα είναι διαφορετική για τον καθένα. Παρακάτω θα βρεις τους 6 κορυφαίους λόγους για να κάνεις γιόγκα.

  1. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος άσκησης

Η γιόγκα είναι ένας φανταστικός τρόπος να γυμνάσεις το σώμα σου. Τα τεντώματα και οι ασκήσεις της γιόγκα είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο ώστε το σώμα σου να κινείται και να αυξάνει την δύναμη και την αντοχή του. Μπορείς να προσαρμόσεις την πρακτική στο δικό σου ρυθμό και επίπεδο. Η γιόγκα έχει φανταστικές κινήσεις, τέλειες για κάθε είδος μέρας και για κάθε τύπο ανθρώπου.

  1. Θα βελτιώσει την στάση σου

Η γιόγκα είναι αποτελεσματική στο να σε βοηθήσει να αποκτήσεις μία καλύτερη και πιο σωστή στάση σώματος. Θα ξεκινήσεις αδέξια, καθρεφτίζοντας την φιγούρα κάποιου που περνάει τον περισσότερο χρόνο από την ημέρα του στο γραφείο του – πίστεψε με, ήμουν κ εγώ εκεί – και η γιόγκα θα σε βοηθήσει να επαναφέρεις την πλάτη σου στην θέση που θα σου επιτρέπει να περπατάς και να νιώθεις πιο ψηλός και να αισθάνεσαι πάρα πολύ καλύτερα.

  1. Η γιόγκα βοηθάει στην διαχείριση του στρες

Οι ασκήσεις αναπνοής – ή πραναγιάμα – είναι γνωστές στην γιόγκα και ενσωματώνονται στις στάσεις ή εξασκούνται ξεχωριστά. Οι ασκήσεις ενθαρρύνουν έναν πιο στοχευμένο και συνειδητό τρόπο αναπνοής, και ενώ μπορεί να μην είναι κάτι το οποίο θα κάνεις συνειδητά στην καθημερινότητα σου, είναι βέβαιο ότι θα σου παρέχουν μεθόδους αποτελεσματικές στην διαχείριση του στρες και γενικά θα σε κάνουν να νιώσεις πολύ καλύτερα.

  1. Η γιόγκα ανακουφίζει από τον πόνο

Η γιόγκα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισης του πόνου όταν εξασκείται υπό την καθοδήγηση ενός έμπειρου δασκάλου.

Πάρα πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα οφέλη της γιόγκα σε ασθενείς με πόνους στην πλάτη, αρθρίτιδα, δύσκολες εγκυμοσύνες, πονοκεφάλους, καρδιακές παθήσεις και πολλά άλλα. Ακόμα και οι αθλητές που ασκούν γιόγκα αποκατάστασης θα δουν ότι οι τραυματισμοί τους και η δυσκαμψία από τις προπονήσεις θα μειωθεί σημαντικά.

  1. Μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο σου

Ο ύπνος είναι απαραίτητος στο να έχουμε μία καλή ζωή, συμβάλλει στην ψυχολογική υγεία και η ποιότητα του ορίζει τις ζωές μας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι πάνω από το 55% τον ανθρώπων που έκαναν γιόγκα κατάλαβαν ότι τους βοηθάει να κοιμηθούν καλύτερα. Αυτό πιθανόν συμβαίνει γιατί τα περισσότερα μαθήματα γιόγκα έχουν ένα χαλαρωτικό μέρος στο τέλος, που σίγουρα βοηθάει στο να έχεις έναν ευκολότερο ύπνο. Επίσης ίσως επειδή έχεις προβλήματα να κοιμηθείς, δουλεύοντας σε προβληματικές-περιοχές στην πρακτική σου μπορεί να ανακουφιστείς από πόνους και είναι πιθανόν να κοιμάσαι καλύτερα. Τέλος ο συνδιασμός αναπνοής και κίνησης ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο βοηθάει στην διαχείριση του στρες.

  1. Γιόγκα: 60 λεπτά μόνο για εσένα

Πόσο χρόνο δίνεις στον εαυτό σου να αποσυνδεθείς και απλά να είσαι; Οι περισσότεροι άντρες και γυναίκες παγιδεύονται στην δουλειά και στις υποχρεώσεις του σπιτιού(να μην αναφέρω τις τύψεις!) που αφήνουν στην άκρη πράγματα που είναι σημαντικά για αυτούς για να μπορέσουν να φροντίσουν τους ανθρώπους γύρω τους.

Για 60 λεπτά, μπορείς να πατήσεις πάνω στο ματ σου, να αναπνεύσεις βαθιά και ή να ξεδιαλύνεις τα πάντα ‘ή να τα απελευθερώσεις. Είναι τα 60 λεπτά που θα σε βοηθήσουν να κάνεις εσένα ένα καλύτερο άνθρωπο, νοητικά και σωματικά.

Το αξίζεις τόσο πολύ!

Μαρία Χρυσοχεράκη, Certified Iyengar Yoga Instructor

Διαβάστε Περισσότερα για την Μαρία Χρυσοχεράκη:

H Μαρία Χρυσοχεράκη γεννήθηκε στο Darwin της Αυστραλίας.

Ασχολήθηκε πρώτη φορά με τη γιόγκα το 1986 και εξερεύνησε μερικά από τα πιο γνωστά συστήματα όπως: Sivananda, Satyananda και Yoga Works.

Το 2002 ξεκίνησε την μαθητεία της στην Iyengar Yoga και είναι πλέον πιστοποιημένη δασκάλα Iyengar Yoga (Intermediate Junior 3).

Συνεργάζεται ως δασκάλα με διάφορα στούντιο και είναι η ιδρύτρια του yogaonline.gr, του πρώτου διαδικτυακού περιοδικού γιόγκα στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι του 2017 ίδρυσε την Pure Yoga με στόχο να προσφέρει προσωποποιημένα Iyengar yoga μαθήματα σε ατομικό επίπεδο.

Αρθρογραφεί στη Huffington post και στη Naturanrg.

 

Photo credits George Zahariou

Αφήστε μια απάντηση