Όπλο Kατά του Στρες από την Μαρία Χρυσοχεράκη2 min read

Συχνά στρέφουμε την προσοχή μας στην αναπνοή μας όταν ανεβαίνουμε γρήγορα τις σκάλες ή όταν κάνουμε γιόγκα. Όμως το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας δεν προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπνέουμε. Αν συνηθίσουμε να κάνουμε ένα γρήγορο έλεγχο στην αναπνοή μας κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορούμε κάλλιστα να αναγνωρίσουμε τα επίπεδα του στρες μας και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας.

Οι βαθιές, πλήρεις αναπνοές μπορούν να υπερπηδήσουν το εμπόδιο του στρες και να στείλουν πιο ξεκάθαρα μηνύματα στο νευρικό σύστημα.

Από την άλλη η επιφανειακή αναπνοή είναι ο φυσικός τρόπος αντίδρασης σε μια αγχωτική κατάσταση. Ταυτόχρονα, όμως, στέλνονται μηνύματα στο νευρικό μας σύστημα ότι κάτι πάει στραβά, γεγονός που ενεργοποιεί ακόμα περισσότερο τη δημιουργία στρες.

Έτσι, ακόμα κι αν κάθεστε και εργάζεστε στον υπολογιστή σας και όλα φαίνονται μια χαρά, μπορεί να δίνετε εντολή στο σώμα σας να απελευθερώσει τις ορμόνες του στρες – ιδίως αν έχετε καμπουριάσει, αφού η κακή στάση συμπιέζει τον κορμό, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι πνεύμονες και να αναπνέετε επιφανειακά.

Φαίνεται αδιέξοδη κατάσταση αλλά διορθώνεται εύκολα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αρχίσετε να παίρνετε μερικές βαθιές αναπνοές. Οι βαθιές αναπνοές προκαλούν μια χαλαρωτική αντίδραση. Και το καλό είναι ότι μπορείτε να τις κάνετε οπουδήποτε και σε δευτερόλεπτα – ακόμα και στη μέση ενός πολύ σημαντικού ραντεβού, μιας πτήσης ή περιμένοντας στην ουρά.

Σας δίνω δύο ιδέες για το πώς να μετατρέψετε την επόμενη αναπνοή σας σε ολοκληρωμένη, καταπραϋντική και χαλαρωτική:

Βοηθήστε τον εαυτό σας

Ακουμπήστε το χέρι σας πάνω στην κοιλιά σας ακριβώς κάτω απ’ τον αφαλό σας. Στην επόμενη εισπνοή αναπνεύστε τόσο βαθιά ώστε να νιώσετε το στομάχι σας να φουσκώνει και το χέρι σας να απομακρύνεται από τη σπονδυλική στήλη. Με την εκπνοή τραβήξτε την κοιλιά σας προς τα μέσα, προκειμένου το χέρι σας να έρθει προς τα πίσω και να βγάλετε όσο το δυνατόν περισσότερο αέρα –χωρίς να πιέζεστε.

Κάντε μεγάλη εκπνοή

Βγάλτε έναν μεγάλο αναστεναγμό ή προσποιηθείτε ότι σβήνετε ένα κερί ή απλά εκπνεύστε για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα. Όπως κι αν επιλέξετε να το κάνετε βγάλτε όσο το δυνατόν περισσότερο αέρα – πάντα χωρίς να πιέζεστε. Θα δημιουργηθεί έτσι ένα κενό το οποίο θα προσκαλέσει μια μεγάλη, βαθιά και χαλαρωτική εισπνοή, η οποία θα έρθει αβίαστα.

Μαρία Χρυσοχεράκη, Certified Iyengar Yoga Instructor

Διαβάστε Περισσότερα για την Μαρία Χρυσοχεράκη:

H Μαρία Χρυσοχεράκη γεννήθηκε στο Darwin της Αυστραλίας.

Ασχολήθηκε πρώτη φορά με τη γιόγκα το 1986 και εξερεύνησε μερικά από τα πιο γνωστά συστήματα όπως: Sivananda, Satyananda και Yoga Works.

Το 2002 ξεκίνησε την μαθητεία της στην Iyengar Yoga και είναι πλέον πιστοποιημένη δασκάλα Iyengar Yoga (Intermediate Junior 3).

Συνεργάζεται ως δασκάλα με διάφορα στούντιο και είναι η ιδρύτρια του yogaonline.gr, του πρώτου διαδικτυακού περιοδικού γιόγκα στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι του 2017 ίδρυσε την Pure Yoga με στόχο να προσφέρει προσωποποιημένα Iyengar yoga μαθήματα σε ατομικό επίπεδο.

Αρθρογραφεί στη Huffington post και στη Naturanrg.

Photo Credits Σοφία Ρεβύθη

Αφήστε μια απάντηση