Επανορθωτική Γιόγκα Το πιο Γλυκό Κομμάτι της Πρακτικής μας Γράφει η Μαρία Χρυσοχεράκη3 min read

Ας το παραδεχτούμε: Η στιγμή που έχουμε τελειώσει το δυναμικό μέρος της πρακτικής μας και ετοιμαζόμαστε για τις παλινορθωτικές (restorative) άσανας είναι το καλύτερό μας. Αυτές οι ανακουφιστικές και καλά υποστηριγμένες θέσεις μας προσφέρουν την ευκαιρία να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε τη γλυκιά πλευρά της ζωής.

Ιδανικά, βέβαια, και σύμφωνα με τον Patanjali, όλες τις άσανας θα έπρεπε να τις βιώνουμε όπως τις παλινορθωτικές: σταθερές και ευχάριστες. Επειδή, όμως, στην παλινορθωτική γιόγκα όλες οι άσανας υποστηρίζονται από κουβέρτες, τούβλα ή άλλα βοηθήματα και μένουμε στην κάθε θέση για αρκετά λεπτά, έχουν μια ιδιαίτερη ικανότητα να μας αναζωογονούν και να μας ξεκουράζουν.

Αυτού του είδους η γιόγκα μερικές φορές τρομάζει έναν αρχάριο, εξαιτίας του πλούσιου εξοπλισμού της. Για το λόγο αυτό εμείς σας δίνουμε μερικές οδηγίες, προκειμένου να απολαύσετε τα οφέλη αυτής της άσκησης.

 Μην αποφεύγετε τα βοηθήματα. Είτε πρόκειται για τον τοίχο είτε πρόκειται για μια καρέκλα, μια ζώνη ή ένα τούβλο, όλα βρίσκονται στη διάθεσή σας προκειμένου να σας υποστηρίξουν. Και όσο περισσότερο υποστηριγμένοι είστε τόσο περισσότερο θα χαλαρώσετε και θα ηρεμήσετε.

 Μην βιαστείτε να μπείτε στην άσανα. Πάρτε το χρόνο σας προκειμένου να κάνετε όλες τις διορθώσεις που χρειάζεστε για να νιώσετε πιο άνετα. Στην επανορθωτική γιόγκα μια μικρή διόρθωση της κουβέρτας ή του bolster μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά και να μετατρέψει μια άβολη θέση στην πιο άνετη στάση που θα μπορούσε κανείς να βρεθεί.

 Εισάγετε μερικές επανορθωτικές ασκήσεις στην καθημερινή πρακτική σας, πάντα με μέτρο. Συνήθως τις αφήνουμε για το τέλος, έτσι ώστε να έχουν κατέβει οι ρυθμοί μας και να έχουμε την κατάλληλη διάθεση πριν προχωρήσουμε στη Savasana (χαλάρωση). Καμιά φορά, όμως, μπορεί να θελήσετε να αφιερώσετε μια ολόκληρη πρακτική στην παλινορθωτική γιόγκα.

Στην περίπτωση που θα κάνετε μόνο παλινορθωτικές ασκήσεις, αφιερώστε λίγο χρόνο στην αρχή για να τεντωθείτε. Μερικές ελαφριές διατάσεις θα ζεστάνουν τους μύες σας και θα δημιουργήσουν χώρο μέσα στο σώμα σας. Η κίνηση, επίσης, θα δώσει την ευκαιρία στο σώμα σας να αποβάλλει την όποια ένταση πριν επιδοθεί στη χαλάρωση.

Αν και οι άσανας αυτές δείχνουν γαλήνιες, μπορεί να αποτελέσουν πραγματική πρόκληση, γιατί το γεγονός ότι το σώμα χαλαρώνει δεν σημαίνει ότι χαλαρώνει και ο νους. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε σε αυτήν την περίπτωση είναι υπομονή και να είστε προετοιμασμένοι για αυτές τις μέρες που ολόκληρη η ύπαρξή σας θα επαναστατεί.

Με τον καιρό και την εξάσκηση θα δρέψετε τα οφέλη της γιόγκα: χαλάρωση του ανήσυχου σώματος και του φλύαρου νου, προκειμένου να αναπαυτείτε στην παρούσα στιγμή και να ανακαλύψετε τη γαλήνη που βρίσκεται μέσα σας.

Μαρία Χρυσοχεράκη, Certified Iyengar Yoga Instructor

Διαβάστε Περισσότερα για την Μαρία Χρυσοχεράκη:

H Μαρία Χρυσοχεράκη γεννήθηκε στο Darwin της Αυστραλίας.

Ασχολήθηκε πρώτη φορά με τη γιόγκα το 1986 και εξερεύνησε μερικά από τα πιο γνωστά συστήματα όπως: Sivananda, Satyananda και Yoga Works.

Το 2002 ξεκίνησε την μαθητεία της στην Iyengar Yoga και είναι πλέον πιστοποιημένη δασκάλα Iyengar Yoga (Intermediate Junior 3).

Συνεργάζεται ως δασκάλα με διάφορα στούντιο και είναι η ιδρύτρια του yogaonline.gr, του πρώτου διαδικτυακού περιοδικού γιόγκα στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι του 2017 ίδρυσε την Pure Yoga με στόχο να προσφέρει προσωποποιημένα Iyengar yoga μαθήματα σε ατομικό επίπεδο.

Αρθρογραφεί στη Huffington post και στη Naturanrg.

 

 

*Η φωτογραφία είναι της Ιωάννας Παγκαλιά. www.ioannapagalia.com

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση