Στην υγεία των σπόρων Chia! & Συνταγή για Σοκολατένια Πουτίγκα με Σπόρους Chia2 min read

Τα μικροσκοπικά αυτά μαύρα-καφέ-άσπρα σποράκια που κολλάνε ενοχλητικά ανάμεσα στα δόντια μας, προέρχονται από το φυτό chia, που ανήκει στην οικογένεια της μέντας και ευδοκιμεί κυρίως στο Μεξικό και στη Γουατεμάλα. Αν και έγιναν πρόσφατα γνωστά, υπάρχουν πολλά χρόνια πριν, συγκεκριμένα από την εποχή των Αζτέκων και των Μάγια. Η λέξη chia σημαίνει δύναμη στην αρχαία γλώσσα των Μάγια.

Θεωρούνται η πιο πλούσια πηγή λιπαρών οξέων Ωμέγα-3. Από τα λιπαρά τους οξέα το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, και το 5% ω-6. Δεν έχουν χοληστερόλη, ούτε γλουτένη.

Περιέχουν 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, 3 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι, 2 φορές περισσότερο κάλιο από τη μπανάνα και 6 φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα. Μπορεί να απορροφήσουν πάνω από 12 φορές το βάρος τους σε νερό και σχηματίζουν ένα ζελέ που προκαλεί αίσθημα πληρότητας. Οι φυτικές ίνες και η πρωτείνη που περιέχουν, επιβραδύνουν την διαδικασία της πέψης και έτσι το αίσθημα της πείνας αργεί να επανέλθει, με αποτέλεσμα να βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Θεωρούνται η τροφή των δρομέων γιατί προσφέρουν παρατεταμένη ενέργεια και βοηθούν στην αποκατάσταση των μυών. Μην σας ξεγελάει το μέγεθος τους: θεωρούνται σύγχρονη υπερτροφή. Τα 28 γραμμάρια chia (δύο κουταλιές σούπας περίπου) περιλαμβάνουν: 11γρ. φυτικές ίνες, 4γρ. πρωτείνη, 9γρ. λιπαρά: από τα οποία 5γρ. είναι ω-3, 18% κάλιο, 30% μαγνήσιο, 27% φώσφορο και 30% μαγγάνιο της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης, απαραίτητα όλα για την υγεία των οστών.  Πλούσια επίσης σε βιταμίνες Β1,Β2 και Β3. Όλα αυτά μόνο με 137 θερμίδες!

Δεν οξειδώνονται και μπορούν να αποθηκευθούν για καιρό χωρίς να αλλοιωθούν. Καταναλώνονται ωμοί, αλεσμένοι, ψητοί και αναμεμειγμένοι με νερό η γάλα (φυτικό η όχι).

Μετά από όλα αυτά, στην υγεία των σπόρων chias λοιπόν!!

Παρακάτω θα βρείτε οδηγίες για μια υγιεινή πρόταση για την αντιμετώπιση της απογευματινής λιγούρας ή ακόμα και για πρωινό.

 

Συνταγή για Σοκολατένια Πουτίγκα με Σπόρους Chia σε Βαζάκι

Για το κάθε βαζάκι θα χρειαστείτε:

  • 2 κουταλιές σούπας σπόρους chia
  • 2/3 από το βαζάκι γάλα αμυγδάλου
  • 1 κουταλάκι γλυκού βιολογικό ωμό κακάο σε σκόνη
  • 1 κουταλάκι γλυκού σιρόπι αγαύης

 

Βήματα:

  1. Αναμιγνύετε πολύ καλά όλα τα συστατικά μέσα στο βαζάκια που θα σερβίρετε την πουτίγκα.
  2. Αφήνετε τα βαζάκια στο ψυγείο ένα βράδι.
  3. Το πρωί τα βρίσκετε έτοιμα. Μπορείτε να προσθέσετε πριν τα σερβίρετε κομματάκια μπανάνας, τα berries που αγαπάτε η νιφάδες καρύδας.

 

Συλλογή:

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

Namaste

Ειρήνη Κατραβά

Αφήστε μια απάντηση