Βασιλικοί Χουρμάδες Ποικιλίας Medjool: Το Απόλυτο Υγιεινό Φυτικό Γλυκαντικό!2 min read

Τους δοκίμασα για πρώτη φορά, είκοσι χρόνια πριν, σ’ ένα ταξίδι μου στο Μαρόκο – Τυνησία. Η πλούσια και γλυκιά γεύση τους αποτυπώθηκε στον ουρανίσκο μου αλλά και στη καρδιά μου. Μου θύμισαν τις καραμέλες βουτύρου που έτρωγα μικρή και δεν μπορούσα να σταματήσω. Από τότε ζητάω πάντα ένα πακέτο σε όποιον φιλο ετοιμάζεται να επισκεφθεί τα εξωτικά αυτά μέρη. Μόνο όμως τους βασιλικούς!

Οι βασιλικοί χουρμάδες ποικιλίας Medjool είναι μεγαλύτεροι σε μέγεθος απο τους απλούς, σαρκώδεις, μαλακοί, παχουλοί και έχουν μία υπέροχη γλυκιά γεύση σαν καραμέλα. Λέγονται βασιλικοί γιατί είναι οι μεγαλύτεροι και οι νοστιμότεροι από όλους τους άλλους, έχουν λίγες σχετικά θερμίδες και ιδιαίτερα πολλά θρεπτικά συστατικά.

Καταναλώνονται φρέσκοι αλλά κυρίως αποξηραμένοι.

Πρόκειται για τον καρπό του δέντρου χουρμαδιά, ένα είδος φοίνικα. Τον συναντάς στη Βόρεια Αφρική, στα Κανάρια Νησιά, στην Καλιφόρνια, στην Αραβική Χερσόνησο, στο Ιράκ, Πακιστάν, βορειοδυτική Ινδία και Αφγανιστάν. Στη χώρα μας όπως και στα παράλια των υπόλοιπων μεσογειακών χωρών χρησιμοποιείται μόνο ως καλλωπιστικό δένδρο.

Οι βασιλικοί χουρμάδες είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά, καροτενοειδή, βιταμίνη Α, βιταμίνη C, φυτικές ίνες. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, σελήνιο, κάλιο και χαλκό ενώ περιέχουν και ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Κ. Επιπλέον περιέχουν τανίνες που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

  • Μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων
  • Βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας
  • Συμβάλλουν στην καλή υγεία των οστών 
  • Ενισχύουν την ενέργεια μας χάρη στα φυσικά σάκχαρα που περιέχουν τα οποία μεταβολίζονται γρήγορα – μία πολύ καλή ιδέα για ένα γρήγορο σνακ πριν η κατά τη διάρκεια της προπόνησης. 

 

Η ωμοφαγική κουζίνα τους λατρεύει. Λόγω της κολλώδες υφής τους, μπορούν να ενώσουν διάφορα συστατικά, κυρίως όταν φτιάχνετε energy balls, brownies, μπάρες η ακόμα και κρούστα τάρτας.

Τρώγονται σκέτοι και δύο με τρία τεμάχια είναι ότι πρέπει για ενδιάμεσο γεύμα, δεκατιανό η απογευματινό. Μπορείτε να τους προσθέσετε ως γλυκαντικό σε γλυκά η στα smoothies σας, σε φρουτοσαλάτες (ταιριάζουν πολύ με μήλα και καρύδια), σε σαλάτες, σε κέικ, σε μπάρες ενέργειας, μπισκότα, σοκολάτες, τάρτες και άλλα γλυκά. Μπορείτε ακόμα να τους γεμίσετε πχ. με καρύδια ή κατσικίσιο τυρί ‘η ακόμα και να τους καλύψετε με μαύρη σοκολάτα.

Θεωρούνται το απόλυτα υγιεινό φυτικό γλυκαντικό και αξίζουν μία θέση στη διατροφή σας!! Καθιερώστε τους το απόγευμα την ώρα που εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια κούρασης από όλη την ημέρα σας αντί για ένα ακόμα φλυτζάνι καφέ.

 

Namaste

Ειρήνη Κατραβά

Αφήστε μια απάντηση