Virasana – Seiza & Παγκάκι Διαλογισμού4 min read

Virasana

Πριν αρχίσετε να διαλογίζεστε, πρέπει πρώτα να βρείτε τη θέση σας. Υπάρχουν 4 κύριες στάσεις που ενδείκνυνται για το διαλογισμό της γιόγκα και πληρούν όλες τις προϋποθέσεις. (Virasana, Svastikasana, Siddhasana & Padmasana)

Η πρώτη θέση που θα πρέπει κάποιος να αποκτήσει κάποια οικειότητα είναι η Virasana, η στάση του Ήρωα. Πρόκειται για μια εξαιρετική εισαγωγική στάση, η οποία μέσω της καθημερινής πρακτικής θα επιμηκύνει τους τετρακέφαλους και εξαιτίας αυτού, οι άλλες στάσεις του διαλογισμού μπορούν να κατακτηθούν αρκετά εύκολα.

Είναι καλό στην αρχή να χρησιμοποιείτε κάποιο ύψος, ώστε να μην αισθάνεστε πόνο στα γόνατά σας και καθώς οι μηροί σας ζεσταίνονται και τεντώνουν, μπορείτε σιγά σιγά να μειώσετε το ύψος μέχρι να φτάσετε σταδιακά στο πάτωμα. Μην δοκιμάστε να επισπεύσετε αυτή τη διαδικασία; αλλά μόλις μπορέσετε να καθίσετε άνετα στο πάτωμα, αρχίστε να χρησιμοποιείτε κάποια άλλη στάση διαλογισμού σας και μπορείτε να επιστρέφετε στην Virasana για ξεκούραση ή σαν αντιστάθμιση ώστε να διατηρήσετε ισορροπία στο σώμα σας.

Virasana

Μερικά σημαντικά σημεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι: Πρώτον, οι μηροί πρέπει να παραμένουν παράλληλοι και να μην στρέφονται προς τα έξω. Δεύτερον, τα πόδια πρέπει να δείχνουν προς τα πίσω και όχι να είναι στραμμένα προς τις πλευρές, διαφορετικά τα γόνατά σας θα δέχονται ένα τεράστιο φορτίο. Τέλος, διατηρήστε όσο το δυνατόν περισσότερο την πρόσθια κλίση της λεκάνης για να αποφύγετε το καμπούριασμα.

* Ζητήστε από ένα έμπειρο καθοδηγητή στην άσανα για να σας τοποθετήσει με ασφάλεια στις θέσεις του διαλογισμού και στις παραλλαγές τους.

Η Virasana είναι πολύ ανώτερη θέση από το να κάθεστε σε μια καρέκλα, ακόμα κι αν πρέπει να προσθέσετε βοηθήματα και να βρίσκεται πολύ ψηλά. Τα πέλματα των ποδιών είναι στραμμένα προς τα πάνω και υπάρχει φυσική ανοδική ροή της ενέργειας (prana), ενώ όταν κάθεται σε μια καρέκλα, η βαρύτητα θα τραβά πάντα την ενέργεια (prana) προς τα κάτω.

Κριτήρια για τις θέσεις του διαλογισμού:

  • Τα πόδια και τα χέρια πρέπει να μην είναι στραμμένα προς το δάπεδο έτσι ώστε το έδαφος να μην μπορεί να απορροφήσει τη prana (ενέργεια) που προβάλλεται από αυτά. Αυτός ο κανόνας αποκλείει το να καθόμαστε σε καρέκλες, όπου τα πόδια είναι στραμμένα προς τα κάτω.
  • Τα πόδια δεν πρέπει να είναι χαμηλότερα από το Muladhara (βασικό τσάκρα) έτσι ώστε η ροή της ενέργειας και του αίματος να κατευθύνονται προς τα πάνω. Και πάλι αυτό αποκλείει το να κάθεστε σε καρέκλες και να ακουμπάτε σε τοίχους.
  • Η λεκάνη πρέπει να κλίνει προς τα εμπρός αρκετά έντονα έτσι ώστε η διπλή καμπύλη(S) της σπονδυλικής στήλης να υπερβάλετε και η σπονδυλική στήλη να παίρνει το σχήμα μιας κόμπρας έτοιμης να χτυπήσει. Αυτό είναι μια προϋπόθεση για την εξύψωση της φιδίσιας ενέργειας.
  • Για να διεγείρουμε το Mula Bandha, το περίνεο πρέπει είτε να πιέζει στο πάτωμα, το οποίο επιτυγχάνεται στην Padmasana μέσω της μεγάλης κλίσης της λεκάνης προς τα εμπρός, είτε μπορεί να διεγερθεί από την αριστερή φτέρνα, το οποίο συμβαίνει σε θέσεις όπως η Siddhasana.
  • Ιδανικά, μέσω της κλίσης προς τα εμπρός της λεκάνης, οι φτέρνες πρέπει να πιέσουν στην κοιλιά για να διεγείρουν την Uddiyana Bandha. Αυτό συμβαίνει μόνο στον Padmasana.
  • Η στάση του σώματος πρέπει να παρέχει μια σταθερή βάση που μπορεί να διατηρηθεί φυσικά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πρέπει να ευθυγραμμίσει ολόκληρο το σώμα χωρίς προσπάθεια κατά της βαρύτητας, έτσι ώστε να μην υπάρχει καθόλου καθίζηση ή ολίσθηση (slumping or slouching).

(Χρήση αποσπασμάτων από το βιβλίο Yoga Meditation – Gregor Maehle pg. 24)

 

Αλλά τι γίνετε εάν δεν μπορείτε ακόμα και με βοηθήματα να καθίσετε στη Virasana για μεγάλο χρονικό διάστημα ή θα θέλατε να επιμηκύνετε το διαλογισμό & pranayama σας  αλλά εξακολουθεί να υπάρχει πολλή δυσφορία; Η απάντηση σ’ αυτό είναι η Seiza ή η Seiza με ένα Παγκάκι Διαλογισμού.

Με το να κάθεστε μέσα στην καθημερινότητα σας στο παγκάκι διαλογισμού σας στη seiza θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για να κατακτήσετε την Virasana; και αργότερα μπορείτε να τηε χρησιμοποιήσετε ως θέση αντιστάθμισης αν κάθεστε για παρατεταμένο χρονικό διάστημα σε στάσεις διαλογισμού όπως η Padmasana έτσι ώστε να ανακουφίσετε οποιαδήποτε δυσφορία στα γόνατα.

Εάν ενδιαφέρεστε να φτιάξετε το δικό σας Παγκάκι Διαλογισμού διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.

 

Namaste

Αντώνης Χαραλάμπους

Comments

  1. Modern Yogi

Αφήστε μια απάντηση